środa, 9 lutego 2011

3 BIT

 
 Składniki:

 - 7 paczek herbatników ( ja użyłam  tych większych petit beurre)

 - puszka mleka skondensowanego- słodzonego ( lub gotowa masa kajmakowa ze sklepu)
- 2 budynie  śmietankowe lub waniliowe
 - 0,5 l mleka
 - 2 śnieżki lub śmietan fix ( z dodatkiem śnieżki ma lepszy smak)
 - 2/3 kostki dobrego masła
 - 200 ml śmietanki 30%  (dałam 300 ml)
 - tabliczka mlecznej czekolady lub polewa czekoladowa mleczna

Wykonanie: 
Mleko skondensowane gotować w puszce ok 2,5 godz. ( nie otwierając puszki ;) - powstanie z tego tzw.karmel- masa kajmakowa.
Jeżeli używamy gotowej masy kajmakowej to na chwilę przed otwarciem, zalecam zanurzyć puszke w ciepłej wodzie, to znacznie ułatwi wyłożenie masy na spód herbatnikowy.

Budynie ugotować w 0,5 l mleka, ostudzone połączyć z masłem ( mikserem lub poprzez ucieranie).
Smietankę ubić na sztywno ze śnieżkami.

Ułożenie:
 - spód formy obłożyć herbatnikami
 - karmel- masa kajmakowa
 - herbatniki
 - masa budyniowa
 - herbatniki
 - bita śmietana
 - herbatniki
 - roztopiona czekolada
Gotowy placek włożyć w chłodne miejsce na kilka godzin przed spożyciem.
Smacznego!

Moje uwagi:
Z podanej ilości składników wyszło mi ciacho na blaszce o wymiarach : 23 cm x 28 cm.
Na blaszce zmieściło się dokładnie 16 porcji ciacha.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz