czwartek, 17 lutego 2011

LIKIER KRÓWKA

Likier krówka czyli domowy baileys
Składniki
  • mleko skondensowane 1 puszka
  • wódka 1/4-1/2 l
  • kawa rozpuszczalna 1 łyżeczka
  • śmietana kremówka 1/2 szklankiSkładniki:*1/4 - 1/2 l wódki (według preferencji co do zawartości promili, ja dałam 1/2 litra)
    *1 puszka mleka skondensowanego słodzonego (dałam gotową masę krówkową)
    *1/2 szklanki śmietany kremówki lub mleka skondensowanego niesłodzonego (dałam kremówkę)
    *1 łyżeczka kawy rozpuszczalnej

    Wykonanie:
    Mleko w puszce włożyć do garnka i gotować na wolnym ogniu około 2 i pół godziny, a następnie pozostawić w tej wodzie do wystygnięcia. Najlepiej ugotować mleko dzień wcześniej. Ja skorzystałam z gotowej masy krówkowej, gotowanie więc pominęlam.
    Wystudzone mleko przełożyć do miski i dodać do niego kawę rozpuszczoną w minimalnej ilości wrzątku. Całość wymieszać (można delikatnie zmiksować), ja mieszałam łyżką. Następnie dodać alkohol, śmietankę (mleko) i całość wymieszać.
    Pozostawić na około 2-3 dni, do "przegryzienia".
    Smacznego :)Zdjęcie - Likier krówka czyli domowy baileys  - Przepisy kulinarne ze zdjęciami

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz