sobota, 12 lutego 2011

TORCIK MOTYLEK

Motylek - tort dla dziewczynki
Składniki
dla >6 osób
Biszkopt:, 
żółtka, 6
białka, 4
cukier, 6 łyżek(puder)
mąka, 5 łyżek (pełnych)
proszek do pieczenia, 1,5 łyżeczki
Masa:, 
śmietana 36%, o,5 l
Śmietana 30%, 0,4 l
cukier puder, (do smaku)
cukier waniliowy, 
śmietan fix, 3 opakowania
ananasy, 1 puszka
DODATKOWO:, 
galaretka, 2(różne kolory)
wióki kokosowe, 100 g (do obsypania boków tortu)
inne dekoracje wg uznania, 
Opis przygotowania
czas przygotowania: > 90 min
1. Białka ubić z połową cukru na sztywną pianę. Żółtka utrzeć z pozostałym cukrem ( do białości). Delikatnie połączyć obie masy. Dodać przesianą z proszkiem mąkę. Ciasto wlać do tortownicy(23 cm) i upiec w tem.180 stopni.Ja piekłam ok. 40 min , ale trzeba sprawdzać bo biszkopt jet wysoki.

2. Po ostudzeniu przekroić biszkopt na 3 placki ( ja to robię żyłką), a następnie kroimy biszkopt przez środek na pól.

3. Ubić śmietany z cukrami i śmietan fixem (ja daję jedynie odrobinę cukru). Ananasy kroimy w drobną kostkę a z zalewę wykorzystujemy do nasączenia biszkoptu( można dodać do niej kwasku cytrynowego aby tort nie był mdły)

4. Przekrojony biszkopt odwracamy tak aby stykał się częściami wypukłymi, nasączamy, smarujemy tężejącą galaretką, śmietaną posypujemy kostką ananasa i ponownie smarujemy śmietaną. Przykrywamy plackiem i postępujemy podobnie. Całość tortu smarujemy śmietaną a boki obsypujemy wiórkami( ja je wcześniej podsmażam na patelni aby zyskały złoty kolor). Dekorujemy wg uznania.

5. Dekoracja jest pracochłonna , ale warto bo zachwyt naszych pociech - bezcenny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz