niedziela, 6 lutego 2011

zdjęcie
zdjęcie**** Pizza domowa ****

Ciasto:
50 dag mąki
5 dag drożdży
1 szkl wody ( ciepłej)
1 łyżeczka płaska cukru
1 1/2 płaska łyżeczka soli
1/3 szkl oliwy lub oleju
2 łyżki koncentratu pomidorowego
4 łyżki ketchup
przyprawa do pizzy
30 dag sera żółtego

Dodatki:50 dag pieczarek
20 dag szynki konserwowej
1 papryka czerwona
1 papryka żółta
1 cebula
3 pomidory

Dodatki przygotowałam wcześniej niż ciasto.
Każdy może dać dodatki jakie lubi.

Gotowałam pieczarki 10 minut a później je smażyłam kilka minut z cebulką i
włożyłam na sitko aby nie było nadmiaru oleju.
podsmażyłam też paprykę i wyłożyłam tak samo z patelni.
Pomidory pokroiłam w plastry i starłam ser na tarce o dużych oczkach.

Ciasto: Do miski pokruszyć drożdże dodać cukier i zalać ciepłą wodą
wymieszać dać trochę mąki i poczekać z minutę dodać resztę mąki i sól
robić ciasto łyżką a później dodać oliwę i wyrobić ciasto ręką.
Ciasto zostawić i misce i przykryć ściereczką około 15 minut.

Dużą blachę z piekarnika posmarować olejem i wyłożyć na nią ciasto równomiernie.
Posmarować ciasto koncentratem pomidorowym i ketchupem, posypać przyprawą do pizzy
Dawać dodatki pieczarki z cebulą, paprykę, paseczki szynki lekko posolić.
Posypać serem i rozłożyć pomidory. Piec 30 minut w piekarniku rozgrzanym do 200*C

Życzę smacznego:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz